Knipperlicht
Er was een periode in een eerder tijdperk waarin ze rotondes weghaalde om het verkeer sneller door te laten stromen. Daarna werden er weer rotondes aangelegd om het verkeer te remmen en de wachttijden bij een viersprong te verkorten. In de jaren 60 – 90 had je automerken die een eigen lijn hadden en dan kon je duidelijk zien waar de knipperlichten zaten.
Het waren over het algemeen grote oranje opvallende lampen met een duidelijke plaats op het koetswerk. Nu komen de koetswerken uit een windtunnel om maar vooral minder energie te gebruiken. Op zich een goede zaak natuurlijk maar de meeste automobielen van nu lijken op elkaar.
De verschillen nu zitten in net een ander kontje en frontje, het grilletje is net een ander patroontje en de lichtjes zijn daarin weggewerkt. Bij de één is het nog een knipperlamp en bij de ander lijkt het meer op een kerstboom led looplicht, die je op iedere hoek van de straat kunt kopen.
Het zijn meestal de dure merken die dit hebben. Tja, er moet ergens op bezuinigd worden. Ik merkte al eerder op, er komt een dag dat de knipperlichten niet meer gemonteerd worden, gewoon omdat ze toch niet gebruikt worden door de meeste weggebruikers.
Maar terug naar de rotonde, ik sta daar de richting van de auto af te wachten omdat ik steeds moet zoeken naar de plek waar ze gemonteerd zijn, als ze al gebruikt worden. En wachten, dat kost tijd.
Tja, je zal maar geboren zijn met een tekort aan geduld.
De groeten,
Gewoon Dirk